5 Tips om een inspirerende transformational leader te worden
Tips voor zakelijke coaching voor nieuwe ondernemers
Ondernemers die business coaching aanbieden zijn populairder dan ooit. Tegenwoordig kan iedereen met een internetverbinding dit vak uitproberen. Niet iedereen slaagt er echter in.
Om in het spel te komen en erin te blijven, is het essentieel om uw zakelijke vaardigheden volledig te ontwikkelen. Het vinden van een strategie die voor u werkt, is slechts de helft ervan – u moet ook uw passie vasthouden.
Als je nieuw bent op dit gebied, is elk advies belangrijk. Met de volgende tips maak je een succesvolle start als jonge businesscoach.
Bouw uw netwerk in een vroeg stadium op
Netwerken zou nooit iets moeten zijn dat je alleen doet als je op zoek bent naar een baan. In plaats daarvan zou het een onderdeel van uw dagelijkse professionele activiteit moeten zijn.
Verstuur nieuwsbrieven en verzamel e-mailadressen. Probeer niet alleen jezelf te verkopen – voeg waarde toe. Want anders kom je ongetwijfeld in de spamfolder terecht. Wanneer het tijd is voor serieuze business coaching, wil je dat je netwerk er klaar voor is.
Trek de juiste klanten aan
“De besten aantrekken en de rest intrekken” is het belangrijkste geheim van een winstgevende coachingbusiness.
De “juiste” klanten zijn echter niet degenen die willen ophouden verliezers te zijn en winnaars worden. Hetzelfde geldt voor klanten wiens bedrijf constant moet worden gerepareerd. Mensen helpen die iets willen maar te lui zijn om actie te ondernemen, kan vermoeiend zijn.
Probeer je in plaats daarvan te concentreren op het helpen van ambitieuze individuen. Dergelijke klanten zijn al bereid om naar het volgende niveau te gaan. Vertel ze dat het gemakkelijker is om dat volgende niveau te bereiken met een loopbaancoach tilburg aan hun zijde en laat ze zien hoe het kan helpen. Succes zit in hun DNA en dat zal je leven ongetwijfeld een stuk gemakkelijker maken.
Automatiseer uw processen
Vertrouw op technologie. Als u het groot wilt maken in uw branche, moet u leren alle tools te gebruiken die voor u beschikbaar zijn. Naarmate we verder het digitale tijdperk ingaan, komt de wereld met steeds meer uitvindingen die uw leven gemakkelijker kunnen maken. Neem bijvoorbeeld Contract Management Software. De tijd dat contractbeheer handmatig wordt gedaan, is voorbij. Zeg vaarwel tegen fysieke bestanden en zeg hallo tegen de volledige visuele metadata van uw contract, die altijd en overal voor u toegankelijk is. Andere voordelen zijn onder meer het beheren van contracten via een spreadsheet, een geautomatiseerd herinneringssysteem en visueel aantrekkelijke grafieken voor uw gegevens.
Een gestroomlijnd systeem ontwikkelen om de winst te maximaliseren
Geloof het of niet, de meeste van de best betaalde businesscoaches zijn niet zo technisch bekwaam. Hoewel u wel resultaten moet leveren aan uw klanten, is dit slechts een deel van de formule.
Zoals we al zeiden, is het van essentieel belang om het type klanten aan te trekken dat het waard is om mee samen te werken. Het is echter niet jij die achter hen aan zou moeten zitten. Ontwikkel een systeem waardoor ze naar jou toekomen.
Hoewel dit misschien klinkt als iets dat gemakkelijker gezegd dan gedaan is, is het volledig haalbaar. Bied uw zakelijke coaching op een manier die resultaten oplevert, de winst maximaliseert en u in staat stelt een levensstijl te creëren die u wilt.
Deel niet al uw kennis tegelijk
Als u eenmaal een niche heeft gekozen waarin u een expert bent, moet u een verbintenis van een jaar van uw klant eisen. Uw klanten zullen in het begin geen resultaten kunnen behalen. Met andere woorden, ze zullen hoogstwaarschijnlijk in de eerste maand stoppen als ze niet toegewijd zijn.
Probeer uw klanten alleen te geven wat ze absoluut nodig hebben om het volgende niveau te bereiken. Je hebt misschien genoeg om met hen te delen, maar doe het nog niet. Klanten kunnen gemakkelijk overspoeld worden met informatie. Geef ze wat ze nu nodig hebben, help ze het uit te voeren en ga dan pas naar het volgende niveau.
Probeer daarnaast te voorkomen dat u over uzelf opschept in de advertenties – gebruik in plaats daarvan casestudy’s. Een nog beter idee zou zijn om getuigenissen te gebruiken van klanten die hun bedrijf hebben verbeterd door met u samen te werken.
Visualiseer een perfect bedrijf en werk achteruit
Veel businesscoaches komen vast te zitten in een reactief businessmodel. Ze hebben geen strategie en hebben geen idee voor wie ze werken of waarom. Ze proberen hard te werken, maar als ze van de ene tactiek naar de andere springen zonder een duidelijk idee, komen ze nergens.
Succesvolle businesscoaches, zoals Koers loopbaancoaching, zijn echter proactief. Zodra ze een visie hebben opgesteld, ontwikkelen ze een adequate strategie en werken ze om het doel te bereiken. Ze visualiseren een perfect bedrijf en werken vervolgens achteruit om het te laten gebeuren.
Wees je ware zelf – Negeer conventioneel marketingadvies
Om een succesvolle start te maken in de wereld van business coaching, luister naar je interne stem. Het zou u moeten vertellen wat u met de wereld wilt delen en wie u wilt dienen. In deze branche is het essentieel om jezelf te zijn en jezelf te steunen.
Zelfs als je het beste advies opvolgt en heel hard werkt, bereik je niets als je het doet met een masker over je interne wensen. Het lijdt geen twijfel dat je je gefrustreerd, uitgeput en uitgeput zult voelen als je probeert iets te bereiken waar je niet echt in geïnvesteerd hebt.
Het meeste van wat je leert over sales en marketing is niet zo relevant. De dingen die echt verkopen opleveren, zijn de waarheid, energie en emotie. Wees iemand die een verandering in het leven van anderen creëert door met hen in contact te komen en hen tot actie aan te zetten.
Maak uw bericht duidelijk
Taal is een van de krachtigste dingen die er zijn. Veel businesscoaches wijzen het echter volledig af. Hun boodschap is niet duidelijk en ze zijn niet in staat om de waarde die ze bieden te laten zien.
Wees beter dan zij. Productiseer uw merk in een kristalhelder, uniek aanbod. Zorg ervoor dat u te veel gebruikte uitdrukkingen zoals “katalysator”, “transformatie”, “welzijn” of “spiritueel” vermijdt. Herhaaldelijke advertenties maken uw verhaal niet aantrekkelijk voor klanten.
Als snelgroeiende industrie is bedrijfscoaching verzadigd met digitale marketing, visuele identiteiten, taal en berichten zonder identiteit. Dit geeft je een perfecte kans om uniek te worden en jezelf te veranderen in een vertrouwde, gerenommeerde autoriteit.
Verander perspectieven waar mogelijk
Het veranderen van perspectief van “ik” naar “jij” kan een enorm verschil maken in je prestaties als coach.
Klanten zullen pas echt om je geven als ze weten hoe je hen kunt helpen. En de beste manier om te bepalen hoe en wat ze denken, is door van perspectief te wisselen. Iedereen die een ander wil beïnvloeden, moet weten wat die persoon al beïnvloedt.
Probeer te denken zoals uw klant en stel hem of haar genoeg vragen om hun werkelijke behoeften te bepalen. Als je dat eenmaal hebt gedaan, verpak je je hulp dan eerst op een manier die aan hun wensen voldoet.
Als startende ondernemer hoeft je entree in de wereld van business coaching geen uitdaging te zijn. De bovenstaande tips zouden je moeten helpen een coachingbedrijf te creëren dat je meer vrijheid, meer impact en meer geld geeft.