Tiktok marketing: zo bereik je jongeren

 Tiktok marketing: zo bereik je jongeren

TikTok is een platform waar mensen korte video’s kunnen posten. In het begin waren dit vooral dansvideo’s maar daar wordt het tegenwoordig niet alleen meer voor gebruikt. De meeste filmpjes op TikTok vallen nu onder de Comedy genre. Net zoals bij Instagram en Facebook kun je op TikTok likes ontvangen en volgers opbouwen. Hoe groter je als gebruiker je bent, hoe meer je in de belangstelling van bedrijven komt.

De doelgroep

Welke doelgroep is er nu eigenlijk actief op TikTok? Je moet vooral denken aan jongeren in dit geval. Sinds het jaar 2020 valt het wel op dat ook meer volwassen zich aanmelden op TikTok. Hier liggen dus zeker genoeg kansen. Je komt ook veel BN’ers tegen op TikTok of Bekende sporters. Een statistiek waar je zeker wat mee kunt is dat 66% van alle gebruikers op TikTok jonger dan 30 jaar is. Heb jij dus een bedrijf die zich focust op tieners en jongvolwassen, dan is TikTok zeker een platform waar jij van gebruik kan gaan maken.

Hoe ga jij het gebruiken?

Als bedrijf kun je ervoor kiezen om een account aan te maken. Je kan dan je producten gaan promoten via korte, grappige, maar ook leuke video’s. Als jij je producten leuk met een bepaalde humor weer te promoten kun je veel volgers krijgen. Zorg dus voor een constante stroom van nieuwe video’s die klaar staan voor TikTok om zo veel mogelijk volgers te krijgen. Kortom stel een content plan op! Bepaal wie de video’s maakt, wie ze bewerkt, waar ze overgaan en hoe vaak ze worden geüpload per week.

Zorg er alleen niet voor dat je alleen maar video’s post waar je jouw producten aan het promoten bent. Je komt dan veel te commercieel over en dit stoot veel mensen af. Maak af en toe ook een ander soort video en ook zeker video’s waar je geen productplaatsing ziet. Dit soort video’s zijn grappig en doen het vaak goed op TikTok. Hierdoor kun je dus snel veel volgers krijgen.

Influencers

Ook kun je een influencer benaderen die al heel veel volgers heeft op TikTok. Je betaald deze persoon om reclame te maken voor jouw product. Je kaan ervoor kiezen om dit via een aantal video’s te doen, maar ook door middel bijvoorbeeld productplaatsing, zodat er geen directe reclame plaatsvindt.

Kortom via TikTok kun je je doelgroep makkelijk bereiken. Omdat dit een opkomend platform is zijn er nog veel kansen en kun je als bedrijf dus erg snel groeien! Waar wacht je nog op en grijp je kans, want misschien worden jullie wel TikTok-famous.

Gerelateerde artikelen